niedziela, Listopad 17

Oto dieta, która wzmocni Twój układ immunologiczny

0

W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, jak za pomocą samej tylko diety wzmocnić układ immunologiczny. Bez żadnych suplementów i leków! Jesteście ciekawi? Zapraszamy do lektury!

Dieta na układ immunologiczny

Odpowiednia dieta może wzmocnić układ immunologiczny i uchronić przed infekcjami. Odżywiając się zdrowo, zminimalizujemy ryzyko zapadnięcia na grypę, przeziębienie, czy anginę. Znacznie rzadziej będziemy także cierpieć na zapalenie płuc, czy zatok. Jak się odżywiać, by układ immunologiczny był w pełni sprawny?

#1 Wszechmocny rosół

Jednym z rewelacyjnych naturalnych sposobów na wzmocnienie układu immunologicznego w czasie choroby lub tuż przed nią, jest domowy wywar. Aby zupa miała właściwości przeciwbakteryjne i rozgrzewające, warto do niej dodać czosnek, imbir, chrzan oraz majeranek.

#2 Probiotyki i prebiotyki

Aby nasz układ immunologiczny funkcjonował prawidłowo, konieczne jest wsparcie mikroflory jelitowej. Można to zrobić poprzez spożywanie źródeł bakterii probiotycznych takich jak kefir, czy naturalny jogurt.

#3 Warzywa i owoce

Aby wzmocnić układ immunologiczny, warto włączyć do diety warzywa takie jak brukselka, jarmuż, papryka, natka pietruszki, szpinak oraz marchewka. Z owoców, ważne są te, które zawierają duże ilości witaminy C, czyli porzeczki, dzika róża, czarny bez, truskawki, kiwi i cytrusy. Warto spożywać także warzywa cebulowe takie jak czosnek i cebula, ponieważ posiadają one właściwości bakteriobójcze. Dzięki nim można uporać się z infekcjami oraz pierwszymi objawami przeziębienia lub grypy.

#4 Kiszonki

Kiszona kapusta, ogórki, czy buraki zawierają dużo witaminy C, kwas mlekowy oraz korzystne dla układu pokarmowego bakterie. Żywe kultury bakterii zawarte w kiszonkach zwalczają szkodliwe drobnoustroje oraz pomagają budować odporność.

#5 Tran i tłuste ryby morskie

Tłuste ryby takie jak łosoś, czy sardynka zawierają dużo witaminy D3. Witamina ta odgrywa znaczącą rolę w regulacji układu odpornościowego. W rybach można znaleźć także prozdrowotne kwasy tłuszczowe omega-3, które wzmacniają i usprawniają naturalną odporność organizmu.

Zainteresował Cię ten artykuł? Z pewnością spodoba Ci się także nasz poprzedni wpis Domowe sposoby na zdrowie, które mogą Ci znacznie ułatwić życie! Sprawdź, jeśli chcesz poznać skuteczne sposoby na katar, kaszel, przeziębienie, gorączkę i zapalenie zatok!

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone